Custom Bg
Pilates gépen

A Pilates olyan edzésforma, amely a test minden izmát megdolgoztatja, különös tekintettel a törzs mély, tartó izmaira. Az egyenletesen felépített izomzat kiegyensúlyozott testtartást eredményez, és jó megjelenést kölcsönöz. A Pilates módszer gyakorlatai minden irányban átmozgatják a gerincet, hogy az megőrizze, visszanyerje rugalmasságát.
Ha az egész napodat ugyan abban a pózban töltöd, ha derék vagy hát fájással küzdesz akkor a Pilates a Neked való mozgás! Rendkívül jó kiegészítés a tánc vagy sport mellett.

A Pilates módszer előnyei dióhéjban:

  • formába hoz, fitten tart és megfiatalít,
  • hatékony megoldás a derék- és hátfájdalmakra és azok megelőzésére,
  • a legjobb testmozgás ülőmunkát végzőknek,
  • hosszú, szálkás izomzatot épít, karcsú alakot formál,
  • javítja a testtartást,
  • rugalmassá teszi a gerincet,
  • gyakorlásával megelőzhetővé válnak a sérülések (a hétköznapiaktól a sportolásból adódókig),
  • teljesítményjavulást eredményez (élsportban, táncban, hobbisportban),
  • fejleszti a testtudatot, a koncentrációt, a szellemi és a fizikai állóképességet.

Kinek ajánlott a Pilates edzés?
Erőnléti állapottól függetlenül bárkinek:

  • aki erősnek és formásnak szeretné érezni magát,
  • aki hát- és derékfájdalommal küzd,
  • aki oldani szeretné a stresszt és az izmok feszülését,
  • aki meg szeretné előzni a sérüléseket, hát- és derékfájdalmat, tartásproblémákat,
  • aki profi sportoló,
  • aki profi táncos,
  • aki sérülés vagy műtét utáni post-rehabilitációra szorul.

Pilates labdán

A Pilates módszerről bővebben:

Életmódunk, mindennapi foglalatosságaink, szokásain következményeként (ülőmunka, egyoldalú fizikai terhelés, válltáska egy vállon hordása, domináns jobb- vagy balkezesség, élsportolói életvitel stb.) bizonyos izmainkat túl sokat használjuk, míg másokat szinte egyáltalán nem. Ez az izomegyensúly bomlás okozza a helytelen testtartást, amelyre testünk feszüléssel, fájdalommal, sérüléssel válaszol.

A Pilates a változásról szól. Testünk állandóan változik, és ez lehetőséget teremt, hogy újra építsük a testünket, és fejlesszük a testtudatunkat. A Pilates technika gyakorlásával elérhetjük, hogy testünk önmagát regenerálja, és fiatal maradjon.
Függetlenül attól, hogy gyakorlói milyen életkorban vannak vagy milyen fizikai képességekkel rendelkeznek, a Pilates módszer a maga kímélő módján javítja ki a testtartás hibáit, elősegíti a hatékonyabb légzést, fokozza az izomzat, a test kitartását és növeli a koncentrációs készséget.

A Pilates órán ma is az eredeti (Joseph H. Pilates által megfogalmazott) alapelveket követjük: Koncentráció, Légzés, Központosítás, Kontroll, Pontosság, Áramló mozgás, Egyensúly, Rutin.

A Pilates gyakorlatok alapját a talajon végzett mozgássor jelenti, amely nagyobb ellenállás nélkül alkalmas a teljes törzsizomzat átmozgatására. Kiegészítő eszközök és gépek használatával teljesen egyénre szabható minden mozgás. Adottságainktól, erőnlétünktől függően könnyítik vagy nehezítik a gyakorlatok elvégzését. Az eszközök ellenállásának köszönhetően egy-egy feladat végzése során hirtelen mozdulatok nélkül, harmonikusan dolgoztathatjuk az izmokat, így elkerülhető a felesleges izomtömeg-növekedés, és az ízületek túlterhelése is. A Pilates technika kiválóan alkalmas post-rehabilitációra.

A gyakorlatok pontos alkalmazásával izmaink különleges, kiegyensúlyozott módon történő edzése valósul meg. Ott erősítünk vagy nyújtunk, ahol arra szükség van. A Pilates módszerrel nemcsak alakformálás és szép testtartás érhető el, hanem egyfajta izomegyensúly is, amely mellett ízületeinkre a legkisebb terhelés esik. A Pilates módszer gyakorlatait mindig a legtökéletesebb testtartásból indítjuk (ún. Semleges helyzetből), ezzel is elősegítve a helyes, kiegyensúlyozott, szép és kényelmes testtartás kialakulását. Fontos, hogy megtanuljunk Központosítani. Ez azt jelenti, hogy bekapcsoljuk és a megfelelő szinten tartjuk testünk Erőközpontját alkotó izmait. Ezek az izmok a Haránt hasizom és a Medencefenék izmai. Haránt hasizmunk olyan, mint egy öv vagy fűző, mely átöleli derekunkat. Képzeld el, hogy van egy természetes, kényelmes fűződ, ami karcsúsítja derekad és támaszt nyújt gerincednek! Sőt! Ha Erőközpontod izmai erősek, és jól funkcionálnak, akkor betöltik legfontosabb szerepüket: stabilizálják a derekad és a medencéd, és megszabadítanak derekad esetleges fájdalmaitól (melyek az ülő életmód miatt könnyen kialakulnak, sajnos életkortól sokszor függetlenül!).

A Pilates torna jótékony hatását testi, lelki és szellemi szinten is érezhetjük. A Pilates módosítja az egyén viszonyulását a saját testéhez és ezáltal változik az a kép is, ahogy ő eddig a világot látta. Gyakorlásával tudatosabbá válhatunk.

Tapasztalataink szerint, heti 2 edzéssel már rövid idő alatt látványos változások következnek be a vendégek életmódjában, életszemléletében. Már az első néhány alkalom után könnyebbnek, magasabbnak, energikusabbnak, nyugodtabbnak, magabiztosabbnak, kiegyensúlyozottabbnak érzik magukat, és felfedezik milyen nagyszerű érzés könnyedén, örömmel, fájdalom nélkül mozogni.

Fontos, hogy ha valakinek súlyos sérülése, fájdalma van (különös tekintettel a gerinc problémákra, mint porckorong sérv, stb.), annak minden esetben szakorvossal kell konzultálnia, mielőtt megkezdi az edzést a Pilates módszerrel.

Pilates Reformer gépen

Terhesség esetén: Ha terhességed előtt nem edzettél és még nem találkoztál a Pilates módszerrel, akkor nem javasoljuk egy új mozgásforma elkezdését ebben az időszakban. Miután kisbabád megérkezett, és orvosod engedélyezte számodra a mozgást, akkor várunk szeretettel. Ha már terhességed előtt is rendszeresen edzettél és ismered a Pilates technikát, akkor természetesen terhességed alatt is mozoghatsz, de csak óvatosan. Tested napról napra változik. Ez egy olyan időszak, amikor a szinten tartás a fontos, hogy tested felkészült legyen a növekvő pocak hordására és a szülés utáni időszak kihívásainak kezelésére. Az első trimeszterben nem szabad megerőltetned magad. Ilyenkor alapszintű, könnyített mozgás javasolt (Kivéve, ha orvosod mást javasol). A 2. trimesztert már élvezni fogod, mert kevésbé leszel fáradt, több energiád lesz, és ezért most tudsz jobban odafigyelni az edzésekre is. A 3. trimeszterben addig jöhetsz Pilates-ezni, amíg jól esik, és orvosod nem ellenzi a mozgást.

Akár sérülésről, műtétről, terhességről vagy terhesség tervezéséről legyen szó, kérlek, az első konzultáción tájékoztasd oktatódat állapotodról.

További információkért keress fel minket személyesen!