ENG

Egyéni Pilates óra

Tudtad, hogy Joe Pilates speciális gépeket és eszközöket tervezett módszeréhez?

Habár ma már rengeteg gyártó létezik, a klasszikus gépek és eszközök ma is ugyanazt a célt szolgálják. A Reformer, a Gerinckorrigáló, a Chair, a Trapeze asztal és a Ladder barrel új, szokatlan környezetet teremtenek az idegrendszer számára. Visszajelzést, ellenállást, biztonságos és sok esetben kötött mozgáspályát biztosítanak a test számára. A szokatlan, ismeretlen környezetnek köszönhetően testünk hatékonyan képes új mozgások beidegzésre és a hibásan rögzült minták korrigálására.

Egyéni Pilates óráimon lehetőségünk van bármelyik gép és eszköz használatára. Ezen felül az Egyéni Pilates hatékonysága abban rejlik, hogy az órán csak veled foglalkozom. A Te problémáidat és céljaidat szem előtt tartva tudunk építkezni alkalomról alkalomra. Lehetnek jobb és rosszabb, energikusabb, fáradtabb vagy stresszesebb napjaid. Az aktuális lelki állapotodhoz is igazodom természetesen.

 

 

 

Az Egyéni Pilates óra ad lehetőséget a post-rehabilitációra, hiszen sérülés vagy műtét után fontos, hogy a legmegfelelőbb gyakorlatokat alkalmazzuk a lehető legjobb eredmény, a teljes felépülés érdekében. Ehhez is nagy segítséget nyújtanak a megfelelő eszközök, gépek. Sérülésed vagy műtéted után az első lépés általában a rehabilitáció egy gyógytornásszal. Amikor visszanyerted a sérült testrész funkcióit (erő, mozgástartomány), akkor a rész visszaintegrálása következik. Ehhez óriási segítség a gépeken végzett Pilates.

Ha kisbabát vársz vagy éppen szülés után szeretnél visszatérni a mozgáshoz akkor is az Egyéni órát javasolom. 

A megfelelő edzésprogram kialakítása érdekében az első Egyéni Pilates óra állapotfelméréssel indul (életmód, egyéni igények feltérképezése, testtartáselemzés, teszt gyakorlatok). De persze arról is szól az első néhány alkalom, hogy belekóstolhass abba mit is csinálok, hogyan dolgzom és mi is ez a szerintem csodálatos mozgásrendszer.

Azt szoktam mondani, hogy egy alkalom nem alkalom. És ez szinte mindenre igaz (bármilyen kezelésre, gyógymasszázsra, akupunktúrára, tánc vagy sport tanulásra, új nyelv elsajátítására, stb.). Kezdésképp érdemes legalább 3-4 alkalmat rászánnod a Pilates-re, hogy ténylegesen el tudd dönteni, neked való e ez a műfaj. Szerintem mindenkinek Pilates-re kellene járnia. De nem áll szándékomba senkit sem győzködni :-)

Az óráidon tapasztalni fogod, hogy nem úgy néz ki egy óra, hogy pusztán csak megmondom mit, hogyan csinálj. Szeretném, ha valóban megérkeznél a testedbe, megtanulnál figyelni annak visszajelzéseire. Ha valahol nagyon feszülsz, már levegőt sem veszel az erőlködéstől, akkor észre kell venned, hogy nem jó amit csinálsz. Mivel sajnos ahhoz vagyunk hozzászokva a hétköznapokban, hogy fogainkat összeszorítva, túlórázva valahogy mindent megoldunk, ezért nem is olyan könnyű feszültség nélkül végrehajtani valamit. Ez furcsán hangozhat, de napi szinten tapasztalom, hogy lelassulni, ellazulni nagyon nehezünkre esik. Ez az egyik legfontosabb feladatom tehát az órádon, hogy segítselek a lelassulásban, a magadra figyelésben, hogy az izomzatod pont annyit dolgozzon amennyi szükséges és amennyi éppen elég!

 

"As much as necessary, as little as possible."
Dr. Brent Anderson